02 maja, 2014

Me-Made-May'14 (week 1): Juicy combo


Jak same wiecie, zwykle nie angażuję się w "maratony" szyciowe ani tego typu "imprezy", chociaż podoba mi się sam pomysł ich organizowania. Czasem jednak (jak np. dziś) zdarza mi się, że podejmuję wyzwania. Ale po to, by pomysły, które kłębią się w mojej głowie, wreszcie ujrzały światło dzienne :-) Urocza Zoe z 'So, Zo... What do you know?' od paru lat jest organizatorką rękodzielniczych wyzwań zwanych "Me-Made-May" (w tym roku jest to Me-Made-May'14). Więc - jak sama nazwa sugeruje - skoro potrwają cały miesiąc maj, to i może mnie uda się wykrzesać coś na miarę błyskotliwej "odpowiedzi" na to wyzwanie. Na dziś mam nawet dwie i to całkiem miłe odpowiedzi w postaci pomarańczowych spodni (z wypustką) i błękitnych leggingsów (z ozdobnymi nogawkami). Oto mój soczysty duet:
* * *
As you already know, I usually don't get involved in sewalongs or any similar events, however I do like the initiative of making them. But sometimes (as today) I happen to accept such challenges. Why? To simply help the ideas hidden in my head finally see the daylight :-) Lovely Zoe behind 'So, Zo... What do you know?' has been an inventor of crafting and sewing challenges called "Me-Made-May" for couple of years now (this year it's a Me-Made-May'14). So - as the title suggests - since there is a whole month (May) to sew, I suppose I'm going to have enough time to find some brilliant answers to Zoe's challenge. And today I have two really nice answers as orange pants (with pipping) and blue leggings (with decorative legg-cuffs). Here's my juicy combo:

Orange Pants/ Pomarańczowe Spodnie

 




WYKRÓJ na te spodnie wyrysowałam sama, nie korzystałam z gotowca, bo moja mała panna ma bardzo nietypowe wymiary. Poza tym, to takie miłe zrobić coś samemu od podstaw, prawda? A szczegóły? Kieszenie z przodu i tyłu, trochę białej wypustki tu i tam, i oczywiście pas na gumce - słowem wszystko, co ładne spodnie powinny mieć :-)
* * *
For this PATTERN I used all my brain cells and drafted myslef. I couldn't use any typical 5T pants pattern, because it wouldn't work for my extremely slim and high little lady. Besides, it's a nice feeling to make something on your own from the very basics, right? And for details? Well, there are front and back pockets, some white pipping here and there and waistband with elastic insert, of course - which means all the essentials the nice pants include.







Blue leggings/ Błękitne Leggingsy







Leggingsy też są z własnego wykroju, chociaż pomysł na nogawki "zerżnęłam" od Miriam z Mad Mim. Tutaj znajdziecie tutorial na te słodkie ozdobniki :-) 
* * *
Leggings are also self drafted, however for the leg-cuffs I used Miriam's from Mad Mim idea. She shares a tutorial for these cute embellishments over here :-)







Jeśli podobają się Wam spodnie albo leggingsy, to chętnie udostępnię tu któryś z wykrojów. Dajcie mi tylko znać, który model przypadł Wam bardziej do gustu :-) To tyle na dziś, chociaż to jeszcze nie wszystko, co planuję na maj. Odkąd na dworze robi się coraz cieplej i przyjemniej, warto zabrać się do szycia lżejszych ubrań. Może wreszcie uszyje coś dla siebie? ;-)
* * *
If you like these pants or leggings, I'll be delightful to share with you one of above patterns. But first let me know which you like better :-) That's all for today, but there's much more I plan for May. Since it's getting warmer and nicer outside, it's a right time to sew some more lighter garment. Maybe I'll finally sew some piece for myself? ;-)




Happy sewing, see you!
Agata





[THESE PATTERNS ARE A HOME USE ONLY, NOT FOR THE COMMERCIAL]

4 komentarze:

  1. Hiii Agata!!
    So nice to have you here again!!
    I really like both models! But maybe I would choose the orange ones, because there's so much detail in them!! The pockets, the piping, just perfect!!!
    Have a nice mother's day!!
    Ingrid

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi Ingrid :-) I'm slowly approaching to sewing. Ok, so there's 1 vote for pants pattern (marked). I wish You a pleasant Mother's Day too!

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłam tu przypadkiem i takie trafienia uwielbiam najbardziej :) Czuję się mocno zainspirowana! :) Aż sama nie wiem, który model bardziej mi się podoba. Z jednej strony wypustki, z drugiej taka super nogawka.. :) Chyba jednak stawiam na.. pomarańczowe z wypustką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Cieszę się, że znalazłaś tu coś dla siebie :-) Zatem dodaję kolejne "za" na pomarańczowe spodnie :-) Dzięki, że "do mnie" wpadłaś!

      Usuń

Co o tym myślicie?
Podzielcie się ze mną :-)