19 lipca, 2013

Breezy Flutter Top


This summer I spend most of sunny days at the seaside. Although I personally dislike when sand sticks to absolutely everything, including all parts of my body and things I usually take with me to the beach, however I love the sound of sea waves. It really calms me down. And the project I'd like to share with you today suits here perfectly. I lately found a fantastic pattern of a Kid's Arrow Flutter Tee (size 4T) over at Eat Sleep Make and I had to try it out at once. To make my version of this flutter tee I used the yellow and grey stripy jersey upcycled from an adult tee and transfered it into hemmed top. I also made some bindings for neck and arm holes. I really love the final result of this top, mostly owing to the perfectly fitted pattern size drafted by Jen and Shannon. If you like, they also share a great tutorial for an adult version of this tee, you may check it out here. Here is my Breezy Flutter Top in action.
* * *
Tego lata większość słonecznych dni spędzam nad morzem. Chociaż osobiście nie lubię piasku, który przykleja się absolutnie do wszystkiego, z uwzględnieniem wszystkich części mojego ciała i rzeczy, które zabieram z sobą na plażę, to jednak uwielbiam szum morza. To mnie naprawdę odpręża. A projekt, którym chcę się z Wami dzisiaj podzielić, pasuje tu idealnie. Ostatnio znalazłam fantastyczny wykrój na t-shirt Kid's Arrow Flutter Tee na blogu Eat Sleep Make, i musiałam od razu go wypróbować. Moją wersję tego zwiewnego t-shirtu uszyłam z jerseyu w żółto-szare paseczki, odzyskanego z damskiego t-shirtu, i zrobiłam do niego podszycia. Dodatkowo wykonałam obszycia podkrojów pach i dekoltu. Bardzo podoba mi się rezultat jaki ostatecznie osiągnęłam, a zawdzięczam go w głównej mierze doskonale dopasowanemu wykrojowi, naszkicowanemu przez Panie Jen i Shannon. Jeśli chcecie, Panie te udostępniają też tutorial na damską wersję tego t-shirtu, o tutaj
A tu mój Rześki Zwiewny Top w akcji.



Helen Crafty Stall

Helen Crafty Stall

Helen Crafty Stall

Helen Crafty Stall

Helen Crafty Stall

I sew the back from two fabric pieces and accidently achieved a chevron print. 
I was so busy by the sewing poccess I didn't notice that earlier :-)
* * *
Uszyłam tył z dwóch kawałków materiału i przypadkowo udało mi się uzyskać wzór jodełki.
Byłam tak zajęta szyciem, że nie zauważyłam tego wcześniej :-)

Helen Crafty Stall

Helen Crafty Stall

I like the way this top flutters on wind.
* * *
Podoba mi się jak top łopocze na wietrze.

Helen Crafty Stall

Helen Crafty Stall

The hem and bindings look quite nice :-)
* * *
Podszycie i obszycia podkrojów wyglądają całkiem ładnie :-)

Helen Crafty Stall

Helen Crafty Stall


Have a pleasant weekend :-)
* * *
Miłego weekendu :-)

Helen Crafty Stall

Happy sewing, see you!
Agata




[THIS PATTERN IS A HOME USE ONLY, NOT FOR THE COMMERCIAL]


2 komentarze:

  1. Super cute top! Perfect for a day at the beach.:)

    Cindy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You Cindy :-) It seems as it's been made just for summer days :-)

      Usuń

Co o tym myślicie?
Podzielcie się ze mną :-)